
Vad får din kund verkligen för att de signar upp sig på ditt nyhetsbrev?
Gör inte det här misstaget i din e-handelsbutik ⤵️
Det är vanligt att belöna sin förstagångsköpare med en rabatt. Men de som handlar av dig om och om igen, de får inte rabatt. Och de vet om det. Men vad får din mest lojala kund för att de handlar av dig om och om igen?

Mejlen dina kunder faktiskt vill ha i sin inkorg
Som e-handlare sitter du på så mycket information om dina kunder. Men du använder den inte.

Skicka inte allt till alla. Gör såhär istället.
Du har säkert hört det. Prata till alla och ingen känner sig träffad. Prata till en person och många känner sig träffade.
Det gäller vid e-postmarknadsföring också.

Därför ska du rensa bort inaktiva kontakter från din e-postlista
Du har många kontakter i din e-postlista. Men hur många öppnar faktiskt dina mejl? Du vill hellre ha en engagerad lista på 1000 än 10 000 som inte öppnar dina mejl. Varför?

