Skicka inte allt till alla. Gör såhär istället.

Du har säkert hört det:
👉 Prata till alla och ingen känner sig träffad.
👉 Prata till en person och många känner sig träffade.
Det gäller vid e-postmarknadsföring också.



Alla dina kontakter är inte på samma plats i kundresan.
Någon är en nyfiken förstagångsköpare.
Någon annan är en återkommande kund.
Och de behöver inte höra samma sak.



Du behöver segmentera din lista utifrån beteende, intressen eller tidigare köp och anpassa innehållet i varje mejl till var mottagaren befinner sig i kundresan.

Det betyder inte att du ska skriva tusen olika mejl varje gång.
Du kan jobba med dynamiska innehållsblock, personliga produktflöden och smarta rekommendationer som anpassar sig efter kundens tidigare köpbeteenden.



Har någon lagt något i varukorgen men inte köpt? Visa just de produkterna.
Har någon köpt något tidigare? Tipsa om liknande produkter.
Vill du lyfta en ny kollektion? Visa den - men anpassa vad som visas utifrån varje persons intresse.

Det är såhär du håller dina kunder engagerade genom att skapa mejl som faktiskt känns relevanta.



När vi jobbar tillsammans med din e-postmarknadsföring hjälper jag dig att att sätta upp personliga och dynamiska mejlflöden - som både ökar konverteringen och lämnar kunden med känslan att du faktiskt ser och förstår dem.

Nästa
Nästa

Därför ska du rensa bort inaktiva kontakter från din e-postlista