Därför ska du rensa bort inaktiva kontakter från din e-postlista

Du har många kontakter i din e-postlista. Men hur många öppnar faktiskt dina mejl?

Du vill hellre ha en engagerad lista på 1000 än 10 000 som inte öppnar dina mejl.

Varför? Jo, för att du betalar för alla dina kontakter - även de som aldrig öppnar dina mejl.

Om du fortsätter skicka till kontakter som aldrig öppnar dina mejl påverkar det inte bara din statistik. Det kan också få e-posttjänster att tolka ditt innehåll som ointressant = större risk att även aktiva kontakter slutar få dina mejl i inkorgen.

Du behöver:

  • Skapa en rutin för att rensa ut inaktiva kontakter, eller pausa dem.

  • Skapa mejlflöden för att återaktivera kunderna innan du tar bort dem.

  • Jobba med segmentering och relevanta utskick.

Genom att ha en lista med aktiva mottagare håller du kostnaden nere och får bättre resultat.

Vill du ha hjälp att rensa, återaktivera och segmentera utan att tappa bort någon på vägen?

Föregående
Föregående

Skicka inte allt till alla. Gör såhär istället.

Nästa
Nästa

Så här skickar du som e-handlare epostmarknadsföring enligt GDPR.