Mejlen dina kunder faktiskt vill ha i sin inkorg
Som e-handlare sitter du på så mycket information om dina kunder. Men du använder den inte.
Du vet faktiskt vilka produkter din kund brukar kolla på, men inte köpt ännu.
När du sitter på all den här infon utan att använda den är det som att tacka nej till pengar.
Men vet du? Om du använder informationen på rätt sätt så får du utskicken att kännas både personliga och relevanta.
→ En produkt har låg lagerstatus.
Skicka ett personligt mejl till de kunder som har spanat in denna produkt men inte köpt ännu, för att skapa ett behov av att agera snabbt.
→ En produkt som varit slutsåld är åter i lager.
Meddela de kunder som visat intresse för denna produkt att den nu är tillbaka i lager.
→ En produkt har fått ett lägre pris.
Tipsa de kunder som har sneglat på den att det är läge att slå till.
Dina kunder känner att du faktiskt ser dem. (Och som en bonus råkar det här också vara den typ av utskick som får högst engagemang i form av länkklick och köp.)
Nyckeln till framgång? Personalisering. Du behöver använda informationen du sitter på och anpassa innehållet till varje individ. Och varför inte ta det ett steg längre - och erbjuda en rabatt till kunder som troligen inte köper annars?
Som e-postmarknadsförare inriktad mot mindre e-butiker hjälper jag dig bygga flöden som använder all information du har. Och sätta upp alla tekniska kopplingar.