Vad får din kund verkligen för att de signar upp sig på ditt nyhetsbrev?

Gör inte det här misstaget i din e-handelsbutik ⤵️

I majoriteten av e-butiker dyker det upp en popup-ruta där det står något i stil med “signa upp dig på vårt nyhetsbrev för 10% rabatt”.

Det är vanligt att belöna sin förstagångsköpare med en rabatt. Men de som handlar av dig om och om igen, de får inte rabatt. Och de vet om det.

Vad får din mest lojala kund för att de handlar av dig om och om igen?

Här kommer den stora missen: Många skickar samma nyhetsbrev till alla. Samma innehåll och samma erbjudanden - oavsett vem kunden är eller var de befinner sig i sin köpresa.

Det jag menar är att du behöver skapa ett system för hur du behandlar dina mest lojala kunder, så att du verkligen belönar dem.

För om det bara är reklam riktat mot alla så kommer inte många vara intresserade i långa loppet.

Kom ihåg att det kostar mycket mer att skaffa en ny kund än att behålla en befintlig.

Lojala kunder = lönsamma kunder. Behandlar du dem som VIP?

Det du behöver är en strategisk plan för hur du tar hand om dina kunder - så att de blir återkommande kunder.

Ett system som visar att du verkligen värdesätter dem. Inte bara när de kommer för första gången.

Annars riskerar du att tappa dem och då blir det dyrare för dig på sikt.

När du använder dig av personliga utskick som är anpassade för var varje kund befinner sig i sin köpresa - då får du dina kunder att komma tillbaka om och om igen. Istället för att ta den där första rabatten och sen aldrig handla igen.

Jag hjälper dig att skapa ett system som tar hand om de kunder du redan har 💜

Nästa
Nästa

Mejlen dina kunder faktiskt vill ha i sin inkorg